Lite om Jonas Gardell, glasögon och en skola

Igår började skolan efter veckor av härligt sommarlov. Tråkigt med det mesta förutom att träffa massa människor :) Vi var i skolan i ungefär en timme, vi fick lite information och lite hemstudie uppgifter. Det är nämligen så att vi inte var i skolan något mer igår eller något idag eller kommer vara imorgon. Det är för att lärarna har utvecklingssamtal under dessa tre dagar med sina elever och när man inte har sitt utvecklingssamtal så är man hemma och jobbar med skoluppgifter. Det som är bra med det är att om man blir klar på uppgifterna på måndagen så är man ledig på tisdagen och onsdagen, awesome :D Jag själv blev klar med allt förutom en liten uppgift igår och kunde därför vara hemma och inte göra så mycket idag förutom att ha utvecklingssamtal då. Utvecklingssamtalet gick bra, vi pratade mest om lite saker som inte är så intressant att ta upp här ;)

Igår på efter skolan åkte jag hem och sedan på eftermiddagen åkte jag in till stan med mamma för att gå till optikern för att kolla min syn. Synen har varken försämrats eller förbättrats så därför ska mina glas ha samma styrka som förut, men jag valde ändå att köpa nya bågar eftersom de som jag har nu är lite för små och två år gamla. De nya bågarna är supersnygga och de ska jag hämta upp nästa måndag och då kommer jag visar er dem här på bloggen ^^ Efter besöket hos optikern åt vi middag och sedan mötte vi upp Andrea och åkte till Vitabergsparken för att se på Jonas Gardells show. Den var superbra och väldigt rolig! Jonas är så bra på att berätta saker och så kan han göra ledsna saker roliga så att man skrattar åt dem. En show med Jonas Gardell vill jag väldigt gärna se igen (:

Idag var jag då på utvecklingssamtal och så kom Moa och Kajsa hem till mig. Även fast vi inte gjorde så mycket så hade vi riktigt kul ^w^

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh Jonas är underbar! Håller helt med!

2011-08-24 ♥ 23:23:05
URL: http://isbla.blogspot.com

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback