Om att vara sig själv

Bild: tumblr
 
"Hej Ellen! Ibland kollar jag in här på blogen och jag vet att du har en lite speciell stil, så jag undrade om jag skulle kunna få några tips, jag är bara 11 år och älskar lolita! Jag vill så gärna vara en men jag får så mycket skit för det på skolan, vem bryr sig om någon kollar på stan, jag menar jag hade kollat om jag såg någon som hade en speciell stil, men ibland säger folk jag känner de saker om min stil som gör mig ledsen, och då kan jag känna, borde jag vara som jag är? Jag har aldrig träffat en lolita, det känns som att jag är lite "liten" och jag får skit för det. Vad finns det för mening? Men å andra sidan är det min dröm och jag älskar det. Snälla kan du hjälpa mig? Jag behöver få lite tips jag menar du vet väl ändå hur det är?"
 
Är det någonting man gillar så ska man stå för det och man ska våga göra det C: Om du vill vara lolita så go for it :D Jag tycker inte att du är för liten för det, om du gillar stilen så spelar det ingen roll om du är 11 eller 23 ^^ Att folk i skolan ger dig skit för din stil är inte okej, folk får se ut som de vill utan att någon ska säga någonting om det. Om de får se ut som de gör så får du se ut som du gör (:
 
Jag vet inte hur det är på din skola men på min skola så vande de sig efter ett tag med hur jag klädde mig. Tex när jag precis hade börjat på min skola så skulle niorna ta spex klassfoto (de klädde ut sig till massa random saker) och då var det en person som frågade om jag skulle vara med på deras foto. Hon skämtade ju såklart men fortfarande, hon sa ju så för att hon tyckte att jag hade konstiga kläder som skulle passat in i deras kort. Sedan så har folk sagt andra saker om mina kläder och sånt, men om man tar deras ord som skämt och svarar lite skämtsamt på det de säger så är de tysta sen (: Jag tycker att det är bättre nu på min skola än i början eftersom alla vet att jag är den där random tjejen med rosa hår och de flesta accepterar det ^-^
 
Att dina kompisar/folk du känner säger taskiga saker om din stil är inte okej någonstans. Säg då ifrån att du inte tycker om när de säger sånt och skaffa andra kompisar som uppskattar dig och dina kläder. Ett tag hade jag ett par vänner som tyckte att jag klädde mig konstigt och sånt och kommenterade saker jag gjorde, men de träffar jag inte länger och mina kompisar som jag har nu uppskattar mig och tycker alltid att det är kul när jag har en ny kjol eller nya rosetter ^w^
 
Så fortsätt vara dig själv, ingen mår bra av att vara någon man inte är (: Jag tror på att du klarar av detta och jag kommer alltid finnas här för dig om du behöver hjälp C: ♥

Kommentarer
Postat av: Zoey

Vem sa att jag uppskattar dig? Nej jag älskar dig ELEN I MITT HUS ^^ Jag känner mig lite konstig just nu så hejdääää

2012-08-01 ♥ 19:33:41
Postat av: Johanna

Jag får en känsla av att det är svårare för yngre att acceptera olika klädstilar och annorlunda människor. Är mycket skönare att gå på gymnasiet för folk bryr sig inte lika mycket där och är inte lika osäkra i sig själva vilket gör det lättare att vara sig själv :)Tycker det är härligt att ni kör era egna stilar även fast ni är så små ;3

2012-08-01 ♥ 22:05:47
URL: http://johannakawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback