Pastell :3

Dessa kläder är nog det finaste jag sett på länge :3 De fyra första plaggen kommer från Milklim och ryggsäcken och sista kjolen kommer från Maniaq ^w^ Tyvärr så är dessa affärer japanska, därför är texten på deras online affärer på japanska och jag förstår ingenting av vad som står där :c Men som tur så finns google translate vid min sida xD Så med hjälp av en usel översättnig så hade jag tänkt att beställa dessa grejer när jag har pengar ^-^

Musiklägret i Skåne

Hejhej! Igår kom jag hem efter en vecka i Skåne :D Jag och familjen var på ett körläger/musikläger som var helt awesome ^-^ Vi har varit på det lägret sju år i rad och det är lika kul varje gång :3 Under en vackas tid så är man i en liten stad i Skåne och umgås med massa olika körsångare från hela Sverige (: Under veckan så sjunger alla tillsammans i en kör och övar inför en konsert som håller hus i Lund Domkyrka på lördags eftermiddagen C:  Förutom att sjunga så är man tillsammans med sina kompisar, åker på utflykter och har det helt fantastiskt :D

En eftermiddag så åkte jag och mamma in till Lund och shoppade lite :3 Eftersom att det var så varmt så åt jag glass, fast den smälte så jag behövde lägga den i en skål Cx
Hedvig och Johanna gör...någonting... ^-^
Noter :D
Andrea är fin i mittbena xD
Mycket vackert...
Pasta i håret C:
Efter den lyckade konserten så var det fest med tre rätters middag och dans med live band :3

Så då vet ni vad jag gjorde i Skåne (: Tyvärr blev det inte så mycket bilder och jag vet inte om min text där uppe förklarade så bra vad vi gjorde men men, jag hade iaf jättekul under veckan :3

Och nu hade jag inte tänkt att resa bort något mer, så nu kommer jag att blogga som vanligt igen ♥

There is a light and it never goes out

Hejhej! Jag sitter i bilen nu på väg ner till Skåne :3 Jag kommer att vara borta i en vecka, så jag kommer alltså hem nästa söndag ^^ Tyvärr så har jag inte hunnit fixa några tidsinställda inlägg så bloggen kommer att stå still denna vecka :/ Men jag hoppas att ni klarar er ändå C:

Ha det awesome så hörs vi igen på söndag! ^w^

Sometimes when people grow, they grow apart

Hejhej! I förrgår kväll så var jag hemma hos Kajsa med Zoey och Moa ^w^ Vi sov över där och hade det awesome :D Först så spelade vi Just Dance och sedan så såg vi på en massa filmer och jag somnade klockan 6 på morgonen ^^ Och efter det på dagen och kvällen igår så var jag och familjen på yasuragi ^-^ Det var jättemysigt :3 Vi badade i en 40 gradig pool, yogade, åt japansk mat och hade det awesome :D Det var väldigt skönt och avkopplande ^_^

Update: Yasuragit ligger i Hasseludden C:

Ha det awesome!♥

You built up a world of magic

Som jag skrev igår så blev jag fotad av två tjejer som kom från en modesida som höll på med street style bilder när jag var i London ^w^ De kom från en sida som heter So Feminine, jag vet inte riktigt vad som finns där men det finns iaf som sagt bla street style bilder på folk i London C: Så nu finns även jag med där på tre bilder ^w^ Jag blev jätteförvånad när de kom fram till mig, jag är van att bli fotad av turister osv men jag har aldrig blivit fotad av något sånt här ^^ Bilderna som de tog kan ni se här nedanför och på deras sida här, här och här C:

Haha, jag vet inte varför mitt ena öga ser så konstigt ut på den här bilden xD Glasögonen döljer kanske lite av ögat så att det blev så eller så var det soligt eller någonting ^^

London dag 3 och 4

Nu kommer sista del med bilder fån London, dag 3 och dag 4 C: Under dag 3 så tog jag inte så många bilder så det blir i samma omgång som dag 4 ^^

Dag 3 shoppade vi hela dagen, mest på Oxford street ^-^ Sen på kvällen såg vi teatern The Mousetrap av Agatha Christie, den var jättebra ^w^ På bilden är det en bokhandel som vi var inne i, det var 5 våningar med bara en massa böcker :3
Och nu börjar dag 4. Här är vårat hotellrum precis innan vi gick ut :)
Hotellet låg i Paddington och här är Paddington Station C:
Vi började med att åka till supermysiga och fina Notting Hill C:
Där gick vi på marknaden och kollade på superfina färgglada hus ^^
Regnbågshus, här vill jag bo ^w^
Notting Hill tågstation C:
Sen åkte vi ifrån Notting Hill och efter det gick vi förbi en telefonkiosk ^^
Det stog look right och look left på gatan vid alla övergångsställen så att man visste åt vilket håll man skulle kolla för att inte bli överkörd :3
En taxi (: Man kan tro att de flesta taxibilarna var svarta, men icke, de flesta var helt dränkta i reklam och inte svarta någonstans xD
Royal Albert Hall
Jag förstod inte riktig vad det här var, men han som är guldig som sitter där har iaf någonting att göra med konserthuset på bilden över ^^
På flygplatsen innan vi åkte hem så fikade vi på Starbucks C: Ice chai latte är bland det godaste i världen ^w^
Utanför fönstret på planet påväg hem till Sverige :3

Sådär, nu vet ni vad jag och min familj gjorde i London ^^ Jag tycker att resan var awesome och när jag får chansen så ska jag helt klart åka till London igen ♥

London dag 2

Andra delen med bilder från London, alltså dag 2 C:

Eftersom att frukosten på hotellet inte var bra dagen innan så åt vi frukost på café denna dag (och resten utav veckan) C:
Fina hus ^^
Vi gick till Sherlock Holmes museet ^w^ De hade fixat inredningen så att det såg ut som man tror att Sherklock Holmes hus såg ut, ganska coolt med tanke på att han bara existerat i böcker ^^
Det var även några vaxdockor som föreställde Sherlock och hans fiender :3
Här väntade vi på att gå in i Tower of London C:
Där inne så kunde man se London Bridge ^^
Cool vakt Cx
Sen så åkte vi och tittade på Big Ben, som en riktig turist x3
Därifrån såg man också London Eye, vi åkte aldrig i den men vi såg den iaf ^-^
Sen gick mot Buckingham Palace genom en park där det var en massa olika fåglar ^-^
Och i den parken såg vi även denna buske :3 Och efter det så kom vi till Buckingham Palace och sen började det ösregna så vi åkte till hotellet där vi hade en lugn kväll ^-^

Dag 3 och 4 kommer imorgon

London dag 1

Här kommer det första inlägget med bilder från London, alltså London dag 1 :3

Efter att ha ätit frukost på hotellet så gick vi till Oxford Street och efter ett tag så fikade vi på Starbucks ^w^
Efter det så gick vi vidare och då så kom det fram två tjejer till mig som undrade om de kunde fota mig :3 De jobbade på en modesida och höll på att fota street style bilder ^w^ Jag ska göra ett inlägg sen och visa er bilderna som de tog och la upp på sidan ^^
Efter det så åkte vi med tunnelbanan till Camden (:
I Camden låg den här Dr Martens affären :D Vi gick in där och som ni kanske sett så köpte jag ett par lila-rosa martens ^-^ Och något som är väldigt coolt med just denna affär är att den var den första i hela världen att sälja Dr Martens, orginal butiken! Och de har sålt skor till bla Green Day och Blink-182, det tycker jag är väldigt awesome ^w^
Camden market C:
Sen åkte vi vidare till Piccadilly Circus ^^
Sen på kvällen efter middag gick vi och såg "We will rock you", en awesome musikal som de i Queen har varit med och skrivit. Det var Queen låtar och teaterdelen var skriven för att passa ihop med låtarna. Det är svårt att förklara men det var ungefär som "Mamma Mia" om ni sett den, musikal med Abba låtar fast det här var musikal med Queen låtar ^w^ Den var iaf jättebra och awesome :D

Det var dag 1, dag 2 kommer ikväll ♥

But I can't let go of what's in front of me here

Var det Angelic Pretty du köpte klänningen på? I sånna fall vart ligger det?
Jag köpte inte klänningen på Angelic Pretty, utan på någon rock affär som ligger vid Camden Market ^-^ Så tyvärr vet jag alltså inte om det finns en Angelic Pretty affär i London :/

Ha det fint!♥

London shopping

Detta är vad jag köpte när jag var i London :3 Man ser inte allt så bra på första bilden men det är iaf en tjocktröja, Superman och Hello Kitty pins, halsband, 30 seconds to Mars och Paramore skivor, Harry Potter bok och en panda ryggsäck C:

Bilderna från själva resan kommer ikväll eller imorgon och några dagar framåt :)

Ha det bäst!♥

Would you kill to save a life?

Hello! Igår natt kom jag hem från London ^w^ Jag och familjen var där i ungefär fem dagar och det var helt awesome :D Snart så ska jag gå i genom alla 500 bilder och sen så ska jag berätta för er om allt jag gjorde i England ^-^ Woho! :3

Den här veckan kommer jag att vara hemma så då ska jag blogga mycket mer än vad jag gjort på senaste tiden och så ska jag troligtsvis göra lite videos C:

Lite frågor

Jag har fått lite frågor som jag hade tänkt att svara på C:

Någon undrade vad min frisyr på bilden heter. Jag vet inte riktigt vad den heter, det finns inget namn men den är inspirerad av scene :3 För att se mer bilder på liknande frisyrer så är det bara att söka på google på scene hair så kommer det upp lite bilder ^-^

Någon undrade var jag köpte dessa armband och svaret är att de är köpta på Shock ^w^

Och sedan så var den en person som undrade om jag kunde ha en frågestund och svara på frågorna i en video, visst kan jag göra det någon gång i framtiden :3

Ha det fint!♥

Fjällvandring del 3

Nu kommer sista delen från min fantastiska fjällvandring med mina scouter ^^

Här gick vi till en fors och åt lunch :3 Och på tal om mat, vi åt två varma koppen var med knäckebröd och tubost till lunch varje dag när vi var på fjället. Jag vill aldrig mer se varma koppen eller tubost xC Och till middag så åt vi mat som vi hade torkat och som vi sedan la i vatten så att det blev mjuk igen o_o
Bella och jag, dubbelhaka ftw! xD
En dag gick vi till en samisk offerplats som hette Paddus :) Vi trodde att den skulle vara fett badass med massa stenar och sånt (typ som i Narnia när de dödar Aslan ^^) Men icke, det var bara en liten öppen yta på ett litet berg x3
På tillbaka vägen så gick vi förbi massa samiska små hus och sånt, det var lite som ett museeum mitt i skogen för det var små skyltar där det stog vad det var för olika hus ^^
Vi var så pass högt upp i Sverige så det var midnattssol - solen gick alltså aldrig ner. Bilden ovan är tagen halv tolv på natten men det är lika ljust som det är på dagen C:
Och denna bild är tagen precis innan vi tog ned tälten och åkte hem igen med tåget ^^

Resan var helt otrolig, det var jättekul och jättejobbigt ^-^ Det var helt klart värt all äcklig varma koppen, 18 timmars tågrea, alla mygg och björklarver. Om jag får chansen så ska jag definitivt fjällvandra igen C:

Fjällvandring del 2

Nu kommer del 2 utav bilderna från scoutlägret C:

Här är vi på toppen av Nuolja. Jag var så himla trött efter att gått upp för det stora branta berget att det kändes som om jag inte skulle kunna gå en meter till ^^ Känslan av att stå på toppen var helt otrolig och obeskrivlig C:
Här är vi som gick från min scoutavdelning: Ingrid, Frida, Agnes, jag, Martin och Sandra C: Det var en till lite större grupp från min scoutkår som var med oss på lägret i fjällen men de kom inte till toppen av berget x3
Här ser man Lapporten ^w^
Och nu var vi på väg ned från berget (:
Här är det berget som vi besteg, den högsta toppen var dit vi kom :D
En annan dag så gick vi till en sjö och en kyrkogård och det var det såhär dimmigt och regnigt :c
Här är kyrkogården, här är de som dog när järnvägen byggdes begravda.

Och sen på kvällen denna dag så började det blåsa jättemycket, det var världens storm! Tälten höll på att blåsa iväg och det var helt kaos. Ingen utav oss scouter visste vad vi skulle göra, så vi stog och höll i alla tält för att de inte skulle flyga iväg med vinden :o Efter ett tag så kom några scoutledare och sa åt oss att ta ner tälten. För att inget skulle blåsa iväg så behövde vi lägga oss på tältdukarna och allas saker slängde vi bara ner i random ryggsäckar som låg framme xD Så efter allt kaos så fick vi bo i stugor den natten och dagen efter så bytte vi lägerplats till ett ställe i Abisko ^^
Här så hade vi kommit till våran nya lägerplats :3
Och där åt vi chokladpudding med spruträdde :D

Den nästa delen kommer en annan gång C:

Fjällvandring del 1

Nu kommer första delen med bilder från mitt scoutläger när vi vandrade i fjällen :D

Efter en 18 timmars tågresa så kom vi fram till Björkliden ^-^
Det var jättefin utsikt och vi var väldigt nära sjön Torneträsk :3
Sätta upp tält, woho! Cx
Min och Sandras ryggsäckar :) Min vägde 8 kilo för mycket, yeey, inte mysigt att bära på :c
Utsikten från våran lägerplats
Jag och Sandra kom på idén att sätta Agnes i en ryggsäck xD
Här var vi på väg upp för ett 1000 m högt berg som heter Nuolja ^w^
Vi hittade ett renhorn :3

Bilderna från toppen utav berget och även resten utav bilderna får ni se en annan dag :D

Mot London

Hello! Nu har håret även blivit färgat :D Färgen är av märket Directions och heter Tulip ^-^ Jag är supernöjd med färgen, fast jag har fortfarande inte riktigt vant mig med rakluggen ^^

Snart så ska jag åka iväg till Arlanda och sedan så flyger jag över till London :3 Jag är superpepp och det kommer bli awsome där borta ^w^ Jag ska försöka gå till alla ställen som ni tipsade om och sedan när jag kommer hem om några dagar så ska ni få se allt jag kommer att ha gjort och köpt :D

Och denna gång så kommer det att komma upp tidsinställda inlägg varje dag som jag är borta så fortsätt gå in på bloggen som vanligt :3

Ha det awesome!♥

These changes ain't changing me

Hejsan! Jag har inte hunnit fixa med alla bilder från fjällen eftersom jag var med Ella och Bella hela dagen igår och idag var jag med Moa ^^ Men bilderna kommer att komma upp imorgon eller om några dagar :3

Som ni ser på bilden ovan så har jag skaffat mig en raklugg :) Andrea klippte den tidigare ikväll här hemma C: Först kändes det jättekonstigt men nu känns det bra och jag tycker att det blev väldigt fint :D Och sen ikväll eller imorgon så ska Andrea också färga om mitt hår, det blir rosa igen ^w^

Jag är hemma

Gammal bild, woho! :3

Hejhej! Igår kom jag hem från scoutlägret i fjällen, lägret var awesome och jag har massa att berätta :D Just nu så är jag väldigt trött eftersom jag inte sovit så bra under veckan och därför orkar jag inte gå igenom 200 bilder och sedan skriva ett långt blogginlägg om allt som hände. Så därför kommer det komma ett eller flera inlägg om lägret senare idag :D

Och jag vet att bloggen inte uppdaterades varje dag när jag var borta och att inläggen kanske inte var så roliga, men så blir det ibland. Jag hoppas att ni klarade er ändå ^w^

På tal om ingenting, jag måste bara tacka er för alla bra tips till min London resa, nu vet jag massa ställen som jag måste gå till när jag kommer dit om tre dagar :D

Is it hard understanding I'm incomplete?

Now I know that I can't make you stay
But where's your heart?
But where's your?

And I know there's nothing I could say
To change that part
To change

So many bright lights to cast a shadow, but can I speak?
Well, is it hard understanding I'm incomplete?
A life that's so demanding, I get so weak
A love that's so demanding, I can't speak

Nothing you could say can stop me going home

Can you see my eyes are shining bright
‘Cause I'm out here on the other side
Of a jet black hotel mirror and I'm so weak
Is it hard understanding I'm incomplete?
A love that's so demanding I get weak

Nothing you could say can stop me going home

These bright lights have always blinded me
I say

I see you lying next to me
Asleep or dead

(How can I see, I see you lying)
Awake and unafraid
(How can I see, I see you lying)

- My Chemical Romance Famous Last Words -

Let me be the one to save you

London

Goddag! C: Inte så lång tid efter att jag är hemma från scoutlägret så kommer jag åka till London med familjen :D Vi kommer inte att vara borta så länge men det kommer ändå att bli awesome ^w^ Jag har aldrig varit i London så jag undrar om ni har några tips på awesome affärer som man ska handla i (typ japanska och rock affärer) och om det finns några ställen/platser/museeum som man borde besöka?♥

I don't see what anyone can see in anyone else but you