Svar på frågestunden del 1

Kommer ditt hår typ inte gå av snart för du färgar det så mycket?
Det är faktiskt inte färgen som sliter utan det är blekmedlet ^^ Men jag vet inte, det gäller att ta hand om håret, ha inpackning och värmeskydd när man fönar. Dock är jag väldigt dålig på att ta hand om håret men jag måste bli bättre på det för annars kommer det nog ramla av xD

Vet du om man kan köpa hårfärg som inte man kan få sjukdomar och sådant av + att det går bort ur max 5 tvättar?
De hårfärgerna jag använder mig av är sådana som man inte får sjukdomar av så då rekommenderar jag Stargazer, Directions och Manic Panic. Jag vet dock ingen färg som går bort efter så kort tid men annars så brukar lila, grönt och blått hålla väldigt kort ^^

Du vet hårfärgen från Shock är det än sån här hårfärg som man kan få cancer av och sådant?
Hårfärgen som finns på Shock får man inte sjukdomar av, så du behöver inte vara rädd för att på cancer av färgen (:

Vad har Andrea för stil?
Jag vet inte riktigt xD Men hon har alltid t-shirts med något coolt tryck, band-tröjor, rutiga skjortor, palestina sjalar, jeans och kängor och så har hon oftast färgat hår fast just nu är hon blond ^^

Bild på Andrea från i julas :)

Hur tuperar man håret? Kan du visa upp en video på när du tuperar ditt hår?
Jag kan visa en video hur jag tuperar mitt hår i ett annat inlägg (:

Har du en vanlig rak lugg egentligen?
Nepp, eller alltså min lugg är en blandning mellan en rak och en sne lugg. Så den är klippt på det sättet som den ser ut på alla bilder ^^

När började du med decora stilen?
På våren 2010 så började jag lite smått gå över till decora men jag började inte klä mig i decora på ett seriöst sett och på riktigt förens sommaren 2011 (:

Vad tycker dina föräldrar om din stil?
Mina föräldrar har aldrig sagt nej när jag velat klä mig annorlunda och de tycker att det är väldigt kul att jag klär mig i decora C: Fast jag vet att min pappa i hemlighet vill att jag ska ha långt brunt hår och varje gång min riktiga hårfärg börjar synas så säger han alltid "Ellen, ska du inte låta ditt hår växa så att du kan ha ditt fina mörka hår?" Men han tycker att jag klär mig fint ändå ^^

Favorit plagg? VISA BILD! :3

Min favorit kjol och min favorit tröja ^-^

Vad kallar du din stil?
Jag brukar säga att jag klär mig i en blandning mellan decora och fairy kei :3 Men för folk som inte vet vad det är brukar jag säga att jag klär mig i en japansk klädstil ^w^

Har du haft någon annan stil innan denna stilen?
Innan den här hade jag en lite rockig stil, med nitar och sånt, fast jag var inte så hardcore ^^

Vad är din favorit mat?
Sushi! Och så gillar jag grillat kött väldigt mycket och caesar sallad C:

Vad är ditt roligaste ämne i skolan?
Jag älskar SO - samhällskunskap med lagar och sånt tycker jag är jättekul. Och så tycker jag bild, musik, svenska och fysik är riktigt kul! :D

Vilken är din favorit asiatiska artist? ^.^
Kyary Pamyu Pamyu, hon är så himla söt och verkar jättesnäll! =^w^=

Bild: We♥it

Hur hände det säg att du ville bli precis decora?
För jag ville vara annorlunda och inte se ut som alla andra =) Andrea visade mig bilder på decora tjejer och jag blev helt förälskad och jag kände att det var så jag egentligen skulle vara.

Har du någon favoritfilm?
Spirited Away, Kick Ass, Sherlock Holmes, Edward Scissorhands, Corpse Bride :3

Har du varit utomlands, i såfall var? :)
Jag har varit i Tyskland, Danmark, på Mallorca, Finland, Österrike, USA, Norge, England och så Sverige såklart C;

Vilken är din favoritmånad?
April, för då kommer våren och jag älskar våren :)

Har du något favorit sport?
Hopprep, dans och så styrketräning (:

Har du något djur? ^^
Nä, min far är pälsallergiker och jag är rädd för de flesta djur ^w^ Fast när jag var liten hade vi fyra guldfiskar fast de åt upp sina barn och dog xD



Del två av svaren i frågestunden kommer imorgon, så ni har fortfarande en chans att ställa några mer frågor! C:

Kommentarer
Postat av: Ellen

Spirited Away är så bra :D

Oj de var många länder du har vart.

2012-03-08 ♥ 20:28:01
URL: http://bibelaventyr.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Jag älskar Spirited Away, Edward Scissorhands och Corps Bride :DD Gilar de andra två med ;3

2012-03-08 ♥ 21:07:55
URL: http://johannakawaii.blogg.se/

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback