Angående min blåa hårfärg

"Jag funderar själv på att färga håret blått, och undrar om färgen du använder (Directions Turqouise var det va?) är bra? :) Hur länge håller den, hur ofta måste du färga om håret, och måste man använda färgbevarande specialshampoo? ^w^"

Jag använder, som du skrev, Directions Turquosie C: Det är den bästa blåa/turkosa jag haft, jag färgade håret i mitten av Mars och färgen sitter fortfarande kvar :3 Dock blir den ju ljusare varje gång jag tvättar håret men den är fortfarande turkos :) Och jag tycker att man ska använda shampoo för färgat hår eftersom färgen håller längre då. Jag använder Head and Shoulders shampoo för färgat hår och det funkar jättebra ^^ Sedan måste man ju tänka på att färgen försvinner snabbare ju oftare man tvättar håret, om du tvättar håret sällan så håller färgen längre. Men bara för att man vill att färgen ska hålla så ska man inte var ofräsh och aldrig tvätta håret, då tycker jag det är bättre om man färgar det oftare ^w^


När håret var nyfärgat och hur det ser ut nu (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback