En eftermiddag med Moa


Som jag skrev tidigare så har jag varit med Moa idag.
Vid tre-tiden tog vi bussen till tunnelbanan och åkte där ifrån till Östermalmstrog, eftersom vi skulle ha picknick i det fina vädret som plöstligt kom efter regnskurarna.
Vi köpte jordgubbar och Mer dricka på en mataffär vid Centralen. Sedan försökte vi hitta till Humlegården vilket var lättare sagt än gjort för två personer som aldrig varit där och som kom ut från fel sidan av tunnelbane-stationen där det inte fanns några skyltar. Efter en promenad och några tvekningar kom vi fram till en park som vi antog var Humlegården. Vi satte oss ned i solen och åt jordgubbarna och drack saften som vi köpt.

Jag sms:ade med min syrra och beskrev parken och undrade om det var Humlegården. Hon trodde att vi inte var där så då bestämde vi oss för att försöka hitta till Humlegården eftersom vi ville dit även fast vi picknickat klart. Så vi gick en lång promenad helt vilse och utan någon aning om vart vi var, tillslut kom vi till Karlaplan där vi tog tunnelbanan till Östermalmstrog och gick där ifrån till Humlegården.

När vi kom till Humlegården så insåg vi att det var samma park som vi var i från början och vi hade alltså gått promenaden helt i onödan.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Men åh vad jobbigt!



Men kunde ni inte bara fråga någon vart humlegården ligger? :)



Kraaaaam! ♥ / Ellinor

2011-06-08 ♥ 19:28:10
URL: http://fruttitops.blogg.se/

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback