Jag är fairy kei, inte hipster

Hej på er! Förlåt för att jag inte bloggat på tre dagar men jag har haft fullt upp med skolan och igår så var jag på scouternas julmarknad och efter det så såg jag musikalen Jesus Christ Superstar. Den var superbra och om ni får chansen att se den så tycker jag att ni borde göra det ^w^
 
På tal om ingentig så är det en grej jag har funderat över, nämligen att otroligt många säger att jag har slutat vara fairy kei och nu är hipster. Till er vill jag bara säga att det inte stämmer. Jag älskar fairy kei och nån gång kommer jag sluta klä mig så, men inte inom de närmsta åren C: Jag kan hålla med om att jag inte haft på mig fairy kei kläder lika ofta som förut under de två - tre senste månaderna, men slutat, nej det har jag inte gjort.
 
Jag har faktiskt lite olika anledningar till detta. Den första är att jag inte har lika mycket tid eftersom skolan tar all min kraft med massa prov och det är otroligt stressigt. Jag vill inte gå upp en halvtimme tidigare för att hinna sätta på mig fairy kei kläder och sminka mig, jag behöver all sömn jag kan få. Man kan ju också kolla på de som klär sig i lolita, jag känner nog inte till en enda person som alltid klär sig i lolita eftersom det tar för mycket tid. Och det är så jag känner med fairy kei, visst det är en enklare stil än lolita men det tar tid. 
 
En annan anledning är att jag inte har så mycket kläder som passar till fairy kei. Det verkar som att många tror att hela min garderob är fylld med fantastiska pasteller men så är det inte. Jag har tre kjolar, tre tröjor, ett par strumpbyxor och två koftor som passar till fairy kei. Outfits kombinationerna har tagit slut och jag vill inte gå runt med samma tre outfits varje dag i flera veckor. Därför visar jag inte heller mina outfits så ofta eftersom jag alltid har samma kläder på mig och det blir tråkigt för er om ni inte får se något nytt. Men jag fick pengar när jag fyllde år som har gått till lite fairy kei kläder och snart så ska jag köpa lite grejer från Chocomint och även sy lite tröjor :3 Så det blir nice :D
 
Jag hoppas att ni nu förstår att jag inte slutat med fairy kei och så fort jag har tid och ork så sätter jag på mig fairy kei kläder :3 Jag hoppas också att lite fler utav er läsare börjar läsa min blogg igen nu när ni vet att jag fortfarande är fairy kei (:
 
Tack för att ni läste all text och ha en fortsatt fin dag

Kommentarer
Postat av: Alva

Jag har lolita på varje skoldag och jag har det väldigt stressigt i skolan.......

2012-12-02 ♥ 18:16:09
URL: http://weareallmadhere.blogg.se
Postat av: Ellen

Jag förstår precis hur du menar! :) Man ska ha kläder som man trivs med! Jag har också sätt på musikalen Jesus Christ Superstar, fast då var det år 2009 i malmö. När Ola Salo hade huvudrollen ^^ fick träffa honom sen! yey!

Följer dej nu på bloglovin, så du vet.. :) Du får bestämma själv om du vill följa mej eller inte! krami<

2012-12-03 ♥ 16:08:30
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback