Fjällvandring del 2

Nu kommer del 2 utav bilderna från scoutlägret C:
 
Här är vi på toppen av Nuolja. Jag var så himla trött efter att gått upp för det stora branta berget att det kändes som om jag inte skulle kunna gå en meter till ^^ Känslan av att stå på toppen var helt otrolig och obeskrivlig C:
Här är vi som gick från min scoutavdelning: Ingrid, Frida, Agnes, jag, Martin och Sandra C: Det var en till lite större grupp från min scoutkår som var med oss på lägret i fjällen men de kom inte till toppen av berget x3
Här ser man Lapporten ^w^
Och nu var vi på väg ned från berget (:
Här är det berget som vi besteg, den högsta toppen var dit vi kom :D
En annan dag så gick vi till en sjö och en kyrkogård och det var det såhär dimmigt och regnigt :c
Här är kyrkogården, här är de som dog när järnvägen byggdes begravda.
 
Och sen på kvällen denna dag så började det blåsa jättemycket, det var världens storm! Tälten höll på att blåsa iväg och det var helt kaos. Ingen utav oss scouter visste vad vi skulle göra, så vi stog och höll i alla tält för att de inte skulle flyga iväg med vinden :o Efter ett tag så kom några scoutledare och sa åt oss att ta ner tälten. För att inget skulle blåsa iväg så behövde vi lägga oss på tältdukarna och allas saker slängde vi bara ner i random ryggsäckar som låg framme xD Så efter allt kaos så fick vi bo i stugor den natten och dagen efter så bytte vi lägerplats till ett ställe i Abisko ^^
Här så hade vi kommit till våran nya lägerplats :3
Och där åt vi chokladpudding med spruträdde :D
 
Den nästa delen kommer en annan gång C:

Kommentarer
Postat av: Ellen

Härliga bilder!
Mums vad gott med chockladpudding med grädde :)

2012-07-13 ♥ 16:36:47
URL: http://bibelaventyr.blogspot.se/

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback