Fjällvandring del 3

Nu kommer sista delen från min fantastiska fjällvandring med mina scouter ^^
 
Här gick vi till en fors och åt lunch :3 Och på tal om mat, vi åt två varma koppen var med knäckebröd och tubost till lunch varje dag när vi var på fjället. Jag vill aldrig mer se varma koppen eller tubost xC Och till middag så åt vi mat som vi hade torkat och som vi sedan la i vatten så att det blev mjuk igen o_o
Bella och jag, dubbelhaka ftw! xD
En dag gick vi till en samisk offerplats som hette Paddus :) Vi trodde att den skulle vara fett badass med massa stenar och sånt (typ som i Narnia när de dödar Aslan ^^) Men icke, det var bara en liten öppen yta på ett litet berg x3
På tillbaka vägen så gick vi förbi massa samiska små hus och sånt, det var lite som ett museeum mitt i skogen för det var små skyltar där det stog vad det var för olika hus ^^
Vi var så pass högt upp i Sverige så det var midnattssol - solen gick alltså aldrig ner. Bilden ovan är tagen halv tolv på natten men det är lika ljust som det är på dagen C:
Och denna bild är tagen precis innan vi tog ned tälten och åkte hem igen med tåget ^^
 
Resan var helt otrolig, det var jättekul och jättejobbigt ^-^ Det var helt klart värt all äcklig varma koppen, 18 timmars tågrea, alla mygg och björklarver. Om jag får chansen så ska jag definitivt fjällvandra igen C:

Kommentarer
Postat av: Ellen

Härliga bilder från lägret! :)

2012-07-14 ♥ 19:43:42
URL: http://bibelaventyr.blogspot.se/
Postat av: elli c:

jätte fin o bra blogg! ^w^ <3
bara en liten sak, lejonet heter Aslan (stav) och inte atlas x3

2012-07-15 ♥ 21:59:52

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback