Svar på frågestunden del 2

Om du var en Pokémon, vilken figur skulle du vara då? ;)
Jag vet inte, kanske Pikachu eftersom han alltid är så uppspelt och rolig ^^

Har du någon favorit artist?
Mina favorit band är My Chemical Romance, Kent och The ark.

Vilken är din favorit Pokémon?
Jag gillar Pikachu och Snorlax mest C:

Ska du på någon con i år? ^w^ 
Nä, inget planerat iaf D: Fast jag funderar på att köpa en endags biljett för UppCon, men jag vet inte ^_^

Favoritlåt? :3
Time-bomb - All Time Low, Heaven help us - My Chemical Romance ^w^

Har du några bra "basic" klädesplagg som är bra till decora elr liknande?
Jag kör på en rosa tyllkjol och sedan en rosa eller blå t-shirt och sedan lägger jag till massa accessoarer i sammafärgton som kläderna ^w^ Så jag tycker att tyllkjol och t-shirt funkar bra för decora C:


Vad tycker dina kompisar om din stil? ^^
De tycker den är rolig och jag tror att de tycker att den passar mig ^v^

Vad använder du för lack till dina fimo figurer? ^^
Eberhard Faber fimo lack :)

Blir du kallad emo ibland? Isf, hur tolkar du det och hur reagerar du?
Yes, det händer ibland. Jag tycker att det är väldigt konstigt att jag ibland blir kallad det för jag är ju väldigt långt ifrån emo utseende mässigt xD Och så tycker jag att det är väldigt komiskt att de som säger det inte har en aning om vad emo är om de nu tror att jag är emo, så jag brukar skratta lite åt dem :D

Stirrar många på dej, som lite annorlunda?
O ja! Hela tiden, fast jag är så van så jag märker det inte längre xD Men mina kompisar säger alltid det när vi är ute "Ellen, han kollade as-mycket på dig! o_O"  Men alla i skolan är vana med mig så de bryr sig inte så mycket ^^ Men när jag är ute på stan så får jag väldigt många blickar, både den bra och den dåliga sortens blickar ^^

Brukar du bli kallad tönt o.s.v (eller något annat)?
Inte så ofta, men om det skulle hända så bjuder jag på det :) Dock så fick jag ett och annat "Du är wb decora" och sånt förra året på internet och först blev jag ledsen men sen så kom jag fram till att jag är bättre än dem och så sa jag till dem att jag inspireras av decora och att jag inte är decora.

Har du gått eller går du i någon sport?
Jag har dansat och gått på hopprep. Just nu tränar jag pilates, som är en blandning mellan yoga och styrketräning :)

Har någon någonsin sagt till dej någonting om din stil alltså någon främling? :)
Ja, hela tiden! Oftast från gamla tanter och små barn som tycker att jag har fina kläder och de säger att de tycker att det är kul att jag vågar se ut som jag gör :) Och sedan en mening som är väldigt vanlig är "Ska du på maskerad?" Haha xD

Vad är ditt besöksrekord?
157 stycken, när jag blev länkad av Kokorochan. Fast jag har aldrig fått över 100 sedan dess...

Hur många gånger har du färgat håret & vilka färger?
För många xD Jag har haft blått, rosa, rött, gult och lila, grönt och lila, blått och blondt, ljuslila, turkost-grönt och rosa, lila och blått, lila blått orange och rosa, gult/orange och turkost, rött och blått, rött, lila, rosa och lila :))


Vad har du för kamera? 
En kastanje-brun Panasonic Lumix Dmc-Tz10 kompaktkamera :3

Vad är det sämsta med din stil?
Att det tar så himla lång tid att fixa sig på morgonen med alla kläder, smycken, håret, smink och hårspännen ^^

Du nämnde att du varit i Finland. Jag bor där så jag skulle vilja veta vad du tyckte om landet.
Jag var där 2008 och så var jag i Åbo eller lite utanför och jag var där bara en helg så jag hann inte uppleva så mycket av Finland. Sedan var vi mest på hotellt eftersom vi firade min farmor och farfars guldbröllopsdag, fast jag var även lite i staden och så var jag i mumindalen. Men jag minns inte så mycket därifrån men jag har för mig att det var trevligt i Finland ^w^  

Har aldrig sätt en blid på dig med fairy kei 8CC Läg upp en? ^^
Som jag sa så klär jag mig i en blandning mellan decora och fairy kei, fast det kanske är decora som det syns mest av xD

Varför gör du inga videobloggar? 8CCC
Jag vet inte vad jag ska prata om, jag har inte så himla mycket tid och inte så mycket ork D: Fast jag ska göra ganska många videobloggar eftersom det är flera som önskat att jag ska göra det C: Men skriv gärna vad det är ni vill att jag ska prata om så lovar jag att göra ett videoinlägg sen om det :)

Vad vill du jobba som när du blir stor? :)
Advokat, journalist eller kläd-designer (:

Har du vart på något rolig manga event?
Tokyo Expo och Japan-loppisen har jag varit på, men förutom det så har jag inte varit på något stort konvent.

Finns det några bilder från din resa?
Yes, eller från några utav mina resor i ketegorin Ellens Resor :D




Sådär nu är frågestunden avslutad och jag hoppas att ni är nöjda med alla svar! Jag vill tacka alla er som ställt frågor, jag tycker att det är så himla kul att det är så många som faktiskt är intresserade av mig och mitt liv och undrar så mycket! :D Men iaf, om ni nu skulle komma på en fråga och nu missat frågestunden så är det bara att ställa den i min blogresponse i menyn eller skriva frågan i en kommentar. Och om ni då väljer att kommentera er fråga så vore det fint om ni lämnade en bloggadress eller er mejl så att jag inte måste svara på alla frågor i enskilda inlägg, tack ^w^

Kommentarer
Postat av: Johanna

Älskar alla tanter som helt plötsligt kommer fram till en och säger att man har fina kläder ^^

2012-03-09 ♥ 22:04:07
URL: http://johannakawaii.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: De är från H&M ^^

2012-03-09 ♥ 22:23:05
URL: http://johannakawaii.blogg.se/
Postat av: Alexiii ♥

Tycker du passar jättebra som decora! ☺♥

btw, jag såg på Kokorochans blogg när du blev länkade och sen dess har jag läst din blogg varenda dag! ☺ <-- jag var tvungen att skriva det hihi x3

2012-03-09 ♥ 22:56:52
URL: http://cuteness.webblogg.se/
Postat av: Alexiii ♥

Undrar en sak du vet hårfärgena du använder, alltså vad händer igentligen om man inte bleker håret innan, måste man bleka innan? vad är skillnaden? :D

2012-03-10 ♥ 09:07:25
URL: http://cuteness.webblogg.se/
Postat av: Alexiii ♥

Jaha, okej :) tack då vet jag! ♥

2012-03-10 ♥ 09:15:17
URL: http://cuteness.webblogg.se/
Postat av: Majii

Vart är tröjan ifrån och hur mycket kostar den :)

2013-06-22 ♥ 22:34:38
URL: http://majasfoto.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback