Önskeinlägg - Om trombonen

Jag vet att jag är väldigt seg på att skriva önskelinläggen, men här kommer i alla fall ett där ni kan läsa om mitt trombon spelande :3


Jag började spela tombon när jag var nio år. Jag minns faktiskt inte varför jag ville börja spela just trombon, det fanns många instrument att välja mellan men jag fastnade för trombonen ^w^ Sen dess har jag i alla fall spelat och jag kommer fortsatta ett bra tag till C: Jag har spelat i tre olika orkestrar på många mindre konserter och några gånger har jag även spelat solo på dessa konserter och så har jag också spelat inför min klass på skolavslutningarna på min förra skola ^^ Det som är bra med att spela trombon är att du måste våga spela för att det ska låta, du måste ta mycket luft så att tonen blir bra för med lite luft hörs tonen ingenting. Alltså får du inte vara rädd för att det ska bli fel ton och låta fult :3

Jag har inte så mycket mer att säga förutom att det är jättekul att spela trombon och att bilden ovan är från skolavslutningen då jag slutade femman ^-^

Kommentarer
Postat av: Yasmine ♥

Åhh ^^w^^

2012-05-17 ♥ 13:12:10
URL: http://pastelsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Trackback